Kesä tekee tuloaan ja ulkona on kiva olla. Me ollaan päästään aika useesti ulos aina iltasin ja tuolla takapihalla on kiva oleskella. Yks ilta me kateltiin olohuoneen ikkunasta meidän pihapiirissä liikkuvaa fasaania. Meidän emäntä ja isäntä on nimennyt sen fasiinin Keijo-fasaaniksi:) Sitä me kovasti kateltiin, kun se siellä tontin rajalla teputteli ja huuteli välillä.

Munkin tarvi käydä tarkistamassa kukkapenkki näin keväällä. Pääsääntösesti se on kyllä Måtrin heiniä sillä Mårtti istuskelee aina kukkapenkissä.

Tässä me käytiin testaamassa emännän uutta kukkapenkkiä mitä se on monta päivää hiki hatussa tehnyt.

Mårtti kävi juomaan tuollasesta kivasta lintukupista vettä.

Täällä tontin rajalta mä olen pyytänyt monta sisiliskoo jo tälle vuodelle. Osasta on jäänyt käpäliin vain liikkuva häntä, mutta useempi kokonainenkin. Jos mä yritän mennä liian kaus tästä rajasta niin mun emäntä tulee hakeen mut ja laittaa sisälle arestiin, kun mä kuulemma yritän karkailla. Karkailusta tulikin mieleen, että yks päivä kun mun emäntä tuli kotiin niin se löysi minut pihalta :) Edelleen emännälle on epäselvää mistä mä olen sillä aikaa päässyt ulos, kun se oli asioilla. Emäntä epäilee keittiön yhtä tuuletusikkunaa joka oli auki eikä siinnä ole verkkoa. No mä jouduin kyllä aika pian takas sisälle torujen kanssa.

Yks päivä mä kävin metsässä kattelemassa valkovuokkoja mun emännän kanssa.

-Essi-