Mun emäntä leipo tänään kaikenlaisia herkkuja. Ainakin mä tuoksusta päätellen ajattelin niin. Emäntä nosti kaikki herkut korkeelle työpöydälle ja lähti kauppaan. Jätti minut vapaaksi koko taloon....No mitäs mä tästä sainkaan päähäni...Se täytekakunpohja tuoksui niin hyvältä, että voih :) Mä päätin vähän kiipeillä ja sainhan mä sen pohjan tassuihini. Tiputin sen alas lattialle ja aloin maiskutella. Samalla mä sain vähän sellasia pähkinäisiä karkkeja mun emännän mariskoolista, nam mä sanon. Sitten mä hoksasin et hei tää on varmasti kiellettyä koko homma. Tämän jälkeen mä huomasin et emäntä oli jättänyt imurin eteiseen. Niinpä mä kävin vähän vetään imurin johdosta ja sainkin sen kokonaan tuleen ulos imurista. Sitten mä vähän nykein sitä metallista putkee niin sekin irtos siitä toisesta putketsta. No en mä kuitenkaan ennättänyt sen pitemmälle, kun emäntä ja isäntä tuli kaupasta. Arvatkaa vain sainko mä kuulla kunniani, kun emäntä ensimmäisenä pääsi keittiöön??? Kyllä sain. Mä jouduin pitkäksi aikaa mun omaan häkkiin arestiin.

Tällasta mä vähän kävin maisteleen.. tai tältä se näytti mun maistelun jälkeen. Niinpä mun emäntä joutu tekeen uuden kakun, jonka se taitaa piilottaa entistä paremmin multa.

-Rontti-

 

Mitä tästä siis opinkaan...Älä jätä koskaan enään koiraa vapaaksi koko asuntoon. Vaan rajaa sellanen paikka missä se vähiten voi tehdä tuhojaan...Näinpä sitten viettelin perjantai illan uutta kakkua leipoessa. 

- Viisastunut emäntä-