Emäntä ja isäntä on sanonut et mä olen vähän kranttu syömään tavallista kuivamuonaa. No ne teki mulle sitten vähän huijausta ja Essi liittyi siihen myös. Mä tykkään syödä kissanruokaa, kun mun mielestä se on paljon parempaa kuin tää mun koirankuivamuona. Siks mä aina yritänkin kissankupeille. No huijaus meni silleen, että mun ruokaa laitettiin kissankuppiin. No mä tietty meen kattoon et hei saanks mä kissan ruokaa. Mutta mutkia tuli matkaan, kun Essi luuli et siinnä on sille ruokaa.

Mä menin vähän lähemmäs tuijottaan Essiä, että jos se antais munkin vähän maistaa sitä kupin sisältöö.

Ja kun mä oikein pahasti tuijotin Essiä niin sehän vähän peräänty. Toinen vaihtoehto tosiaan voi olla, että Essi huomas et hei täähän onkin koiranruokaa eikä kissan.

Niinpä mä viimein pääsin kipolle ja söin sen tyhjäksi hyvällä mielellä.

Mårtin kanssa me syötiin ja juotiin kerran melkein vierekkäin. Mårtti onkin mulle paljon ystävällisempi kuin Essi.

-Rontti-