Tämä koira joka meillä asuu sai perjantaina jonku kumman näköisen lelun. Rontti tykkäs siitä kauheesti ja mä ihmettelin et mikä se oikein on. Muuten mä en niin Rontista välitä, mutta ei siitä haittaakaan mulle ole. Mä olen tyytyväinen jos se jättää mut rauhaan. Kyllä mä mielellään välillä aina kattelen mitä se touhuileen. No perjantaina se Rontti riehu ton mustan mötikän kanssa ja mä kuulin et emäntä ja isäntä sano et se on kongo. Mikä ihmeen kongo mä kysyn vain ???? No tilaisuuden tullen mä menin katsomaan sitä mustaa mötikkää lähempää. Eka mä mietein et viittinkö ja uskallanko mä edes koskee siihen, mutta niin mä rohkenin kuitenin vähän tassulla sitä kokeilla ja haistaakkin. Se haisi ihan maksalaatikolle...Ihme jos se Rontti sitten sen perässä juoksikin ja pureskeli sitä, kun mä olen kuullut et se tykkää kovasti maksalaatikosta. Mä sanon et pyh, mä en syö maksalaatikkoo. Mä syön ainoostaan keittokinkkua. Ja huom! tosiaan ainoostaan keittokinkkua :) Mun isäntä yritti tarjoo mulle joku päivä lauantaimakkaraa, mutta mä sanoin et ei kiitos keittokinkkuu se pitää olla. No Rontille näyttää kelpaavan mikä vain ja se söi nekin lauantaimakkarat mitä mulle yritettiin tarjoo.

Mä tiedän, että mä en sais olla täällä missä mä nyt olen....Mutta kun mun tekee niin mieli sitä hyvää keittokinkkua :)

-Mårtti-